עו"ד גוטליב: "אם בגלל דעה פוליטית אני בתחתית הרשימה – זו תעודת עניות לכולנו"

ישראל רובין No Comments on עו"ד גוטליב: "אם בגלל דעה פוליטית אני בתחתית הרשימה – זו תעודת עניות לכולנו"

עו"ד טלי גוטליב, שהגישה מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה, בשיחה עם 'קול חי': "מבחינתי, עצם הגשת המועמדות היא במה לומר מה שאנחנו רוצים: אנחנו רוצים פרקליטות שהיא לא קבלנית של הרשעות ולא של כתבי אישום, פרקליטות שלא משחקת משחקי אגו, ומאמינה בכל רמ"ח אבריה בזכויות אדם"

משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המועמדת לתפקיד פרקליט המדינה, עו"ד טלי גוטליב המזוהה עם הימין, מתייחסת הבוקר (שני) להגשת מועמדותה: "עשרים שנה שאני סנגורית בתחום הפלילי, בתיקים מאוד מורכבים. עצם הגשת המועמדות שלי היא בעצם לומר שאני מאמינה שאפשר אחרת. אחרי פגיעה אנושה במערך הפרקליטות ובאמון הציבור במערך הזה, אני חושבת שמי שבא מבחוץ יש לו מספיק אומץ לומר שהמלך עירום ולחולל שינוי".

האזינו

בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' כאן ב'קול חי', אמרה גוטליב: "כשאני אומרת את זה אני לא מתכוונת רק למישהו ספציפי, אני לא מתביישת לומר, כשזה היה שי ניצן אמרתי את זה – הוא לא ראוי להיות פרקליט המדינה. לא רק אני אמרתי את זה אלא גם השופטת גרסטל, נשיאת בית המשפט המחוזי לשעבר, אמרה שהוא לא ראוי ושהוא לא ישר".

"אני לא אסתיר את הדעות הפוליטיות שלי, לעולם לא אתן להן להוות משוכה", מוסיפה גוטליב. "המדינה הזו יקרה לי והדעות הימניות שלי הן חלק מעולם הערכים שלי. אם בגלל דעה פוליטית אני נמצאת בתחתית הרשימה זו תעודת עניות לכולנו. אני חושבת שהדעות הפוליטיות של אדם לא צריכות לעלות או להוריד בעניין הזה".

"זה נכון שהכל מכור", מודה גוטליב ומוסיפה "אבל זה לא עניין של פרסום, אני לא זקוקה לפרסום וגם אין בזה פרסום חיובי. ברגע שהשם לך עולה בוועדה הזו אתה מקבל ביקרות וקיתונות. אני רק אגיד דבר כזה, אם נתייאש ולא נגיש מועמדויות וניתן לשיטה להמשיך – אז השיטה תנצח. היא תנצח אמנם בכל מקרה, אבל עצם ההתמודדות מראה להם שיש לנו כח להביע מפינו שאנחנו רוצים אחרת".

"אני אתן לך דוגמא", ממשיכה גוטליב "כשיו"ר לשכת עורכי דין לשעבר אפי נווה היה מועמד מאוד חזק, אני הייתי מועמדת מולו לראשות הלשכה, ושאלו אותי כשהוא מועמד כל כך חזק, מדוע אני לא מסירה את המועמדות שלי. אמרתי אז, ואני אומרת היום: אני לא מצטערת על מועמדות שלי גם כשהסיכוי הוא נמוך. מבחינתי, עצם הגשת המועמדות היא במה לומר מה שאנחנו רוצים: אנחנו רוצים פרקליטות שהיא לא קבלנית של הרשעות, לא קבלנית של כתבי אישום, פרקליטות שלא משחקת משחקי אגו, ומאמינה בכל רמ"ח אבריה בזכויות אדם. שלא ידליפו חומרי חקירה, ולא יתנו חיסיון למי שפוגע בזכויות אדם".

"אם אני לא אבחר, אני לא אבכה מזה. מי שצריך להצטער על זה זה אנחנו כציבור על אפס הסיכוי שלנו לחולל פה שינוי", מסכמת גוטליב.



0 תגובות